Nie masz konta? Zarejestruj się!
Chcesz poznać więcej opcji? Sięgnij po aplikację!
Twoje zamówienie

Regulamin Aplikacji E-WAITER

Definicje:

Aplikacja E-Waiter – oprogramowanie przeznaczone do zainstalowania na Urządzeniu przenośnym, pozwalające na komunikowanie się z internetową platformą handlową E-Waiter umożliwiającą dokonywanie transakcji handlowych pomiędzy Użytkownikami Aplikacji E-Waiter a Partnerami Aplikacji jak również korzystanie z innych usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji oraz Organizatora za pośrednictwem platformy E-Waiter, w tym Programu Lojalnościowego E-Waiter.

Czas realizacji zamówienia – szacowany czas przygotowania oraz dostarczenia Zmówienia.

E-Waiter – chroniona prawem autorskim, platforma internetowa obejmująca strony internetowe, Aplikację Mobilną E-Waiter, dostępną za pośrednictwem AppStore lub GooglePlay oraz inne narzędzia, oprogramowanie, urządzenia oraz ich jednostki powiązane z platformą E-Waiter.

Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Konto – indywidualne konto Użytkownika w Aplikacji E-Waiter prowadzone przez Wykonawcę i dostępne przez kanały internetowe E-Waiter, stanowiące zbiór danych dotyczących Użytkownika. Na koncie, po dokonaniu przez Użytkownika skutecznej rejestracji w Aplikacji E-Waiter, zapisywane są informacje o działaniach i aktywnościach Użytkownika w ramach E-Waiter. Dostęp do Konta możliwy jest po zalogowaniu się w Aplikacji E-Waiter, tj. po podaniu ustalonego wcześniej przez Użytkownika loginu oraz hasła.

Oferta - asortyment produktów i usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter.

Operator Systemu Płatności – podmiot świadczący usługi związane z dostarczeniem, utrzymaniem i obsługą płatności kartą kredytową, kartą płatniczą lub przelewem w ramach bankowości internetowej.

Opinie – Treści wprowadzane do E-Waiter przez Użytkowników po dokonaniu Zamówienia polegające m.in. na ocenie produktów oraz usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter.

Płatność online (Elektroniczna) – płatność dokonywana przez Użytkownika za zrealizowane na jego rzecz usługi przez Partnera Aplikacji. Płatność realizowana jest za pośrednictwem Operatora Systemu Płatności.

Polityka Prywatności – dokument określający zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników, w tym dla celów handlowych i marketingowych.

Partner Aplikacji – osoba fizyczna, osoba prawna oraz każdy inny podmiot mogący dokonywać skutecznych czynności prawnych, prowadzący działalność gospodarczą handlowo-usługową, a to restaurację, hotel, kawiarnię lub inny obiekt, który na podstawie odrębnej umowy z Wykonawcą uzyskał uprawnienia do korzystania z Aplikacji E-Waiter poprzez indywidualny, wyłącznie jemu dedykowany Profil/Profile, na którym prezentuje oferowane produkty i usługi jak również za pośrednictwem którego zawiera umowy handlowe z Użytkownikami Aplikacji E-Waiter.

Profil Partnera Aplikacji – indywidualne konto Partnera Aplikacji, stanowiące zbiór danych dotyczących Partnera, zawierające w szczególności opis o zakres oferowanych przez Parnetera produktów i usług za pośrednictwem E-Waiter. Profile Partnerów Aplikacji udostępniane są Użytkownikom za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter oraz na stronie internetowej E-Waiter.

Punkt handlowo - usługowy – restauracja, hotel, kawiarnia lub inny obiekt, który posiada odrębny Profil Partnera Aplikacji w Aplikacji E-Waiter. Jeden Parter Aplikacji może mieć kilka Punktów handlowo-usługowych, przy czym każdy Punkt handlowo-usługowy traktowany jest jako odrębna komórka organizacyjna i rozliczeniowa Zamawiającego. Aktualna lista Punktów handlowo-usługowych jest dostępna w Aplikacji E-Waiter oraz na stronie internetowej E-Waiter.

Regulamin – niniejszy Regulamin.

Rejestracja – czynność polegająca na wypełnieniu formularza rejestracyjnego dostępnego w E-Waiter, a następnie na akceptacji Regulaminu. Skuteczne dokonanie rejestracji umożliwiająca m.in. dokonywanie Zamówień bez konieczności wypełniania danych Użytkownika, dostęp do historii Zamówień, dostęp do promocji kierowanych do zarejestrowanych Użytkowników, dokonywanie przez Partnerów Aplikacji analizy preferencji zakupowych Użytkownika, w tym oferowanie Użytkownikowi towarów i usług dostosowanych do jego upodobań zgodnie z dotychczasowymi Zamówieniami.

Treści – wszelkie informacje, opisy, zdjęcia lub inne treści wprowadzane przez Użytkownika lub Partnera Aplikacji, niezależnie od tego, czy spełniają one cechy utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Treściami wprowadzanymi przez Użytkownika są w szczególności Opinie.

Umowa o Świadczenie Usług – umowa zawierana pomiędzy Mensa Magna S.A. a Użytkownikiem, na podstawie której Mensa Magna S.A. za pośrednictwem E- Waiter świadczy Użytkownikom drogą elektroniczną określone usługi.

Umowa Zakupu – zawierana za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter lub strony internetowej E-Waiter, umowa pomiędzy Użytkownikiem a Partnerem Aplikacji, której przedmiotem jest zakup produktów lub usług oferowanych przez Partnera Aplikacji za pośrednictwem E-Waiter.

Urządzenie Przenośne – przenośne urządzenie elektroniczne pozwalające na przetwarzanie, odbieranie oraz wysyłanie danych bez konieczności utrzymania przewodowego połączenia z siecią, posiadające aktualną wersję systemu operacyjnego (iOS, Android), wyposażone w przeglądarkę internetową oraz dostęp do Internetu.

Usługi – usługi świadczone Użytkownikom przez Mensa Magna S.A. za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter lub strony internetowej E-Waiter drogą elektroniczną umożliwiające zamawianie online produktów i usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji, śledzenie organizowanych przez Partnerów Aplikacji promocji, korzystanie z innych funkcjonalności opracowanych i zamieszczonych w ramach Aplikacji E-Waiter.

Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna, korzystająca z platformy E-Waiter, przy czym w przypadku osób fizycznych, jest to osoba, która ukończyła 13 lat i posiada pełną lub co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, a tym samym mająca prawo do zawierania wiążących Umów Zakupu lub o świadczenie usług drogą elektroniczną.

Zamówienie – oświadczenie woli Użytkownika składane Partnerowi Aplikacji za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter na wybraną przez niego Ofertę, skutkujące zwarciem Umowy Zakupu.

§1 Postanowienia Ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa w szczególności::

    1. zasady świadczenia Usług oferowanych za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter i na stronie internetowej E-Waiter;
    2. rodzaje oraz zakres świadczonych za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter i na stronie internetowej E-Waiter, Usług, za które ponoszą odpowiedzialność: Mensa Magna S.A, Partnerzy Aplikacji;
      • Mensa Magna S.A,
      • Partnerzy Aplikacji;
    3. warunki zawierania i rozwiązywania: Umów o świadczenie przez Mensa Magna S.A. na rzecz Użytkowników usług drogą elektroniczną, Umów Zakupu zawieranych przez Użytkowników z Partnerami Aplikacji;
      • Umów o świadczenie przez Mensa Magna S.A. na rzecz Użytkowników usług drogą elektroniczną,
      • Umów Zakupu zawieranych przez Użytkowników z Partnerami Aplikacji;
    4. tryb postępowania reklamacyjnego.
  2. Niniejszy Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Użytkowników będących Konsumentami, które przysługują im na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu, a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

  3. Mensa Magna w ramach świadczonych drogą elektroniczną Usług, udostępnia w drodze ograniczonej, niewyłącznej, odwołalnej licencji Aplikację E-Waiter, która umożliwia i ułatwia Użytkownikom oraz Partnerom Aplikacji zawieranie Umów Zakupu produktów oraz usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter oraz strony internetowej E-Waiter.

  4. Usługi oferowane w ramach Aplikacji E-Waiter są stale rozwijane. Różne elementy Usług oferowanych przez Mensa Magda w ramach Aplikacji E-Waiter, w tym funkcje, produkty i usługi jak również Partnerzy Aplikacji dostępni za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter mogą zmieniać się lub być usuwane w części lub w całości.

§2 Warunki Techniczne

  1. Korzystanie z E-Waiter odbywa się za pośrednictwem sieci Internet i wymaga komputera, Urządzenia Przenośnego lub innego urządzenia, z systematycznie aktualizowanym systemem operacyjnym, na którym możliwy jest dostęp do sieci Internet, a także uruchomienie oprogramowania jednej z popularnych przeglądarek internetowych lub zainstalowanie dostępnej za pośrednictwem sklepów internetowych AppStore lub GooglePlay Aplikacji E-Waiter na Urządzeniu Przenośnym.

  2. Korzystanie z E-Waiter za pomocą urządzenia niespełniającego definicji Urządzenia Przenośnego może być utrudnione lub niemożliwe.

  3. Mensa Magna nie gwarantuje ciągłej dostępności do E-Waiter. Korzystający z Aplikacji E-Waiter musi się liczyć z: przerwami w dostępie do E-Waiter, związanymi z koniecznością wprowadzania zmian lub konserwacji platformy oraz Aplikacji E-Waiter; możliwymi przerwami w dostępności Aplikacji E-Waiter wynikającymi z decyzji operatorów sklepów internetowych, które umożliwiają pobranie Aplikacji E-Waiter.

    • przerwami w dostępie do E-Waiter, związanymi z koniecznością wprowadzania zmian lub konserwacji platformy oraz Aplikacji E-Waiter;
    • możliwymi przerwami w dostępności Aplikacji E-Waiter wynikającymi z decyzji operatorów sklepów internetowych, które umożliwiają pobranie Aplikacji E-Waiter.
  4. Mensa Magna dołoży wszelkich starań, aby przerwy w działaniu E-Waiter, niezbędne do wprowadzenia zmian lub konserwacji oprogramowania, występowały w godzinach nocnych.

  5. Wszelkie uwagi co do działania E-Waiter, w tym błędy lub luki w zabezpieczeniach E-Waiter można zgłaszać na adres poczty elektronicznej: kontakt@e-waiter.pl: kontakt@e-waiter.pl

§3 Zasady korzystania z E-WAITER

  1. Usługi oferowane w ramach E-Waiter są dostępne dla osób, które ukończyły 13 lat.

  2. Korzystając z E-Waiter, Użytkownicy oraz Partnerzy Aplikacji mają obowiązek postępować zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

  3. W ramach korzystania z Aplikacji E-Waiter lub strony internetowej E-Waiter, niedozwolone jest w szczególności zamieszczanie przez Użytkowników oraz Partnerów Aplikacji na platformie E-Waiter, treści o charakterze bezprawnym, jak również pobieranie przez Użytkowników zawartości baz danych udostępnionych za pośrednictwem E-Waiter i wtórne ich wykorzystywanie w całości lub w istotnej części.

  4. Mensa Magna S.A. zastrzega sobie prawo do usunięcia z platformy oraz Aplikacji E-Waiter Treści, w razie stwierdzenia, że naruszają one przepisy powszechnie obowiązującego prawa, postanowienia Regulaminu lub zaistnieje uzasadnione podejrzenie takich naruszeń.

§4 Odpowiedzialność

  1. Mensa Magna S.A. nie będąc stroną zawieranych pomiędzy Użytkownikami a Partenrami Aplikacji Umów zakupu produktów oraz usług, nie ponosi odpowiedzialności za:

    • treść Ofert publikowanych przez Partnerów Aplikacji na ich Profilach, a w szczególności za rzetelność umieszczanych, informacji o zastosowanych składnikach lub występujących w sprzedawanych produktach alergenach, w przypadku treści Ofert dotyczących produktów żywnościowych
    • aktualność Ofert oraz cen,
    • przyjmowanie oraz realizację Zamówień przez Partnerów Aplikacji,
    • obsługę Zamówień oraz terminową dostawę Zamówień,
    • jakość zrealizowanych Zamówień oraz ich zgodność z Ofertą.
  2. Mensa Magna S.A. nie ponosi ponadto odpowiedzialności:

    • za jakiekolwiek szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia przez Mensa Magna S.A, Usług lub ich niewykonania, gdy takie zaprzestanie lub niewykonanie stanowi konsekwencję braku możliwości skutecznego wykonania Usług z powodów zależnych od Użytkownika lub Partnera Aplikacji.
    • za szkody powstałe na skutek zaprzestania świadczenia Usług w związku z usunięciem Konta Użytkownika naruszającego Regulamin.

§5 Korzystanie z aplikacji E-WAITER

  1. Rozpoczęcie świadczenia Usług przez Mensa Magna na rzecz Użytkownika następuje z chwilą rozpoczęcia korzystania przez Użytkownika z Aplikacji E-Waiter lub strony internetowej E-Waiter, a co za tym idzie z chwilą akceptacji warunków Regulaminu.

  2. Rozpoczynając korzystanie z Aplikacji Mobilnej lub strony internetowej E-Waiter, Użytkownik zawiera z Mensa Magna S.A. Umowę o Świadczenie Usług polegającą na umożliwieniu Użytkownikowi zamawianie online produktów i usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji, z którymi na dzień podpisania Umowy, Mensa Magna S.A. ma podpisane umowy handlowe, śledzenie organizowanych przez Partnerów Aplikacji promocji, korzystanie z innych funkcjonalności opracowanych i zamieszczonych w ramach Aplikacji E-Waiter.

  3. Świadczenie Usług przez Mensa Magna S.A. na rzecz Użytkownika nie jest ograniczone w czasie oraz odbywa się nieodpłatnie.

  4. Użytkownik może korzystać z Aplikacji Mobilnej po dokonaniu rejestracji Konta lub bez Rejestracji.

  5. Rejestracja Konta jest dokonywana poprzez wypełnienie przez Użytkownika formularza rejestracyjnego dostępnego w Aplikacji E-Waiter lub na stronie internetowej E-Waiter, w którym Użytkownik przekazuje określone dane osobowe takie jak imię, nazwisko, adres, adres e-mail, numer telefonu, przynajmniej jedną funkcjonującą metodę płatności.

  6. Użytkownik, podając dane Konta oświadcza, iż podane dane są prawdziwe. Użytkownik jest zobowiązany aktualizować informacje o swojej karcie płatniczej i inne dane dotyczące płatności, które Użytkownik udostępnił na swoim Koncie.

  7. Mensa Magna S.A. nie przechowuje informacji odnośnie do instrumentów płatniczych Użytkowników. Informacje w tym zakresie są przechowywane przez zewnętrznego dostawcę usług płatniczych, z którego usług korzysta Mensa Magna S.A. w związku z obsługą Zamówień.

  8. Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego formularza rejestracyjnego, Użytkownikowi niezwłocznie zostanie utworzone unikalne Konto na E-Waiter o nazwie tożsamej z adresem poczty elektronicznej Użytkownika. Niezwłocznie po utworzeniu konta, na adres poczty elektronicznej Użytkownika, zostanie przesłane potwierdzenie Rejestracji.

  9. Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta w E-Waiter za pomocą podanego przy Rejestracji adresu poczty elektronicznej lub nazwy Użytkownika stanowiącej unikalny identyfikator i hasła dostępu. Użytkownik zobowiązany jest nie ujawniać osobom trzecim identyfikatora oraz hasła i ponosi odpowiedzialność za szkody wyrządzone na skutek ich ujawnienia.

  10. Użytkownik może w każdej chwili usunąć Konto. W celu usunięcia Konta należy zgłosić żądanie usunięcia Konta na adres poczty elektronicznej.

  11. Mensa Magna S.A. może zawiesić lub usunąć Konto Użytkownika, jeżeli Użytkownik narusza warunki Regulaminu. Przed usunięciem Konta, Mensa Magna S.A, powiadomi Użytkownika o swoim zamiarze i umożliwi mu odniesienie się do zarzutów w terminie 7 dni od takiego powiadomienia.

§6 Oferta Partnerów

  1. Partnerzy Aplikacji określają według własnego uznania asortyment produktów oraz usług dostępnych za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter oraz strony internetowej E-Waiter.

  2. Partnerzy Aplikacji udzielają informacji o oferowanych w ramach asortymentu produktach oraz usługach i cenach za nie w formie Oferty, publikowanej w Aplikacji E-Waiter i na stronie internetowej E-Waiter.

  3. Treść Ofert publikowanych przez Partnerów Aplikacji powinna stwarzać Użytkownikom najlepsze warunki do ich oceny przed złożeniem Zamówienia.

  4. W przypadku gdy przedmiotem Oferty jest produkt stanowiący żywność, w Ofercie Partnerzy Aplikacji umieszczają szczegółowe informacje o składzie takiego produktu oraz występujących lub mogących wystąpić w nim alergenach.

  5. Partnerzy Aplikacji są odpowiedzialni za udzielenie wszelkich informacji o produktach wymaganych na podstawie właściwych przepisów prawa, w tym na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności.

  6. Partnerzy Aplikacji są odpowiedzialni za udzielanie rzetelnej informacji o wszelkich ograniczeniach dotyczących dostępności oferowanych przez nich produktów oraz usług.

  7. Użytkownik akceptuje, że w przypadku czasowej niedostępności danego produktu lub usługi, Partner Aplikacji zrealizuje jego Zamówienie bez uwzględnienia takiego produktu w ramach Zamówienia. W takiej sytuacji, Użytkownik nie będzie obciążany zapłatą za produkty lub usługi niedostępne w chwili składania Zamówienia.

  8. W przypadku czasowej niedostępności danego produktu lub usługi, w określonych przypadkach, Partner Aplikacji może zezwolić Użytkownikom na zamianę danego produktu lub usługi. W takich przypadkach i w zakresie, w jakim Partner Aplikacji zezwolił na zamiany, Użytkownik może wybrać przed potwierdzeniem Zamówienia, czy chce zezwolić Partnerowi Aplikacji na zastąpienie brakującego produktu lub usługi podobnym produktem lub usługą. Jeśli Użytkownik zezwolił na zastąpienie niektórych lub wszystkich pozycji w Zamówieniu, Partner Aplikacji zastąpi brakujące Produkty lub usługi tak aby w jak największym stopniu odpowiadały ilości, jakości i cenie pierwotnego Zamówienia.

  9. W sytuacjach wskazanych powyżej produkt lub usługa zastępcza może mieć inne walory smakowe i/lub inną markę niż produkt lub usługa pierwotnie zamówiona.

  10. Ceny produktów oraz usług są określane według cennika z daty złożenia Zamówienia. Możliwe są minimalne różnice pomiędzy wskazaną ceną a ostateczną ceną Zamówienia.

  11. Oferty i informacje zamieszczone w Aplikacji E-Waiter oraz na stronie internetowej E-Waiter, w tym w Profilach Partnerów Aplikacji, nie stanowią Oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, chyba że wyraźnie zastrzeżono inaczej.

§7 Umowa Zakupu z Partnerem Aplikacji

  1. Korzystając z Aplikacji E-Waiter, Użytkownik może zarówno po dokonaniu Rejestracji w Aplikacji E-Waiter lub na stronie internetowej E-Waiter jak i bez Rejestracji, zawierać Umowy Zakupu z Partnerami Aplikacji poprzez składanie Zamówień na oferowane przez te podmioty produkty oraz usługi.

  2. Aby złożyć Zamówienie, należy: uruchomić Aplikację E-Waiter lub wejść na stronę internetową E-Waiter; wybrać Partnera Aplikacji, którego Ofertą jest zainteresowany Użytkownik; wybrać Ofertę; wybrać metodę i dane dotyczące płatności; w przypadku Zamówienia poza lokalem Partnera Aplikacji wybrać sposób dostawy; podać prawdziwe i prawidłowe dane kontaktowe, w tym w przypadku Zamówienia poza lokalem Partnera Aplikacji, adres dostawy; wybrać sposób płatności i potwierdzić ten wybór poprzez wybranie opcji 'Zamawiam i płacę'; dokonać Płatności Elektronicznej, jeżeli taka została wybrana.

    1. uruchomić Aplikację E-Waiter lub wejść na stronę internetową E-Waiter;
    2. wybrać Partnera Aplikacji, którego Ofertą jest zainteresowany Użytkownik;
    3. wybrać Ofertę;
    4. wybrać metodę i dane dotyczące płatności,
    5. w przypadku Zamówienia poza lokalem Partnera Aplikacji wybrać sposób dostawy
    6. podać prawdziwe i prawidłowe dane kontaktowe, w tym w przypadku Zamówienia poza lokalem Partnera Aplikacji, adres dostawy;
    7. wybrać sposób płatności i potwierdzić ten wybór poprzez wybranie opcji „Zamawiam i płacę”;
    8. dokonać Płatności Elektronicznej, jeżeli taka została wybrana.
  3. Jeżeli Partner Aplikacji oferuje taką możliwość, po dokonaniu wyboru produktu albo usługi, Użytkownik może dokonać modyfikacji Zamówienia. Wszelkie modyfikacje Zamówienia mogą wiązać się ze zwiększeniem wartości Zamówienia, o czym Użytkownik będzie informowany najpóźniej przed ostatecznym potwierdzeniem Zamówienia.

  4. Użytkownik, przed złożeniem Zamówienia, powinien uważnie zapoznać się z jego treścią.

  5. Po potwierdzeniu przez Partnera Aplikacji złożonego przez Użytkownika Zamówienia, Użytkownik na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej otrzyma informację o skutecznym zawarciu Umowy Zakupu oraz przewidywanym Czasie Realizacji Zamówienia.

  6. W przypadku niepotwierdzenia Zamówienia przez Partnera Aplikacji, Zamówienie uważa się za odrzucone. W takiej sytuacji Umowę z Partnerem Aplikacji uznaje się za nie zawartą, a Oferta złożona Partnerowi Aplikacji przez Użytkownika przestaje wiązać.

  7. Informacje o statusie Zamówienia dostępne są na Profilu Użytkownika w Aplikacji E-Waiter.

  8. Użytkownik jest zobowiązany do odebrania przedmiotu Zamówienia. W razie złożenia Zamówienia obejmującego dostawę do miejsca wskazanego przez Użytkownika, powinien on przebywać we wskazanym przez siebie miejscu.

  9. Partner Aplikacji zastrzega sobie prawo do anulowania Zamówienia w przypadku błędu systemu teleinformatycznego, oczywistego i rażącego błędu w cenie produktu lub usługi opublikowanej w Ofercie. W takim przypadku Użytkownik zostanie poinformowany o anulowaniu Zamówienia na adres poczty elektronicznej podany w trakcie składania Zamówienia.

  10. W przypadku złożenia przez Użytkownika Zamówienia na zakup produktu poza lokalem Partnera Aplikacji, dostawa może być realizowana przez Partnera Aplikacji lub podmiot trzeci.

  11. Złożenie Zamówienia na zakup produktu poza lokalem Partnera Aplikacji może być uzależnione od osiągnięcia minimalnej wartości Zamówienia, o której Użytkownik jest informowany podczas składania Zamówienia. Każdy Partner Aplikacji może ustalić odrębną minimalną wartość Zamówienia.

  12. Użytkownik, w przypadku zamówienia dostawy, musi być dostępny do odbierania połączeń pod wskazanym przez niego numerem telefonu. Jeżeli nie można połączyć się z numerem telefonu podanym przez Użytkownika, dostawa może zostać anulowana przez Partnera Aplikacji, a Użytkownik może zostać obciążony pełną kwotą Zamówienia.

  13. Jeżeli Użytkownik nie zamówił dostawy produktów Partnera Aplikacji określonych w Zamówieniu, lecz wskazał, że dokona odbioru Zamówienia bezpośrednio od Partnera Aplikacji, Użytkownik może odebrać produkty we wskazanym Punkcie handlowo-usługowym Partnera, który Użytkownik wybrał podczas składania Zamówienia. W takim przypadku, Użytkownik otrzyma potwierdzenie elektroniczne, gdy zamówione przez niego produkty będą gotowe do odbioru. Partner Aplikacji może określić warunki identyfikacji Użytkownika przy odbiorze produktów określonych w Zamówieniu.

  14. Partner Aplikacji zatrzyma zamówione produkty przez 60 minut po tym, gdy Partner Aplikacji powiadomi Użytkownika, że Zamówienie jest gotowe do odbioru. Obowiązek ten jest jednak ograniczony do godzin otwarcia Punktu handlowo-usługowego danego Partnera, a Zamówienie musi zostać odebrane przed zamknięciem tego Punktu.

  15. W przypadku zakupu przez Użytkowników napojów alkoholowych i wyrobów tytoniowych, w zakresie w jakim oferowana jest dostawa napojów alkoholowych, Użytkownik może spotkać się z odmową dostawy napojów alkoholowych, jeżeli nie przedstawi ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem, potwierdzającego, że Użytkownik ma skończone co najmniej 18 lat. Użytkownikowi można odmówić dostarczenia napojów alkoholowych również w innych przypadkach przewidzianych przez prawo (np. jeśli zachowanie Użytkownika wskazuje, że znajduje się w stanie nietrzeźwości).

§8 Prawo odstąpienia od Umowy Zakupu z Partnerem Aplikacji

  1. Po złożeniu Zamówienia przez Użytkownika, Zamówienie może zostać anulowane pod warunkiem, że Partner Aplikacji go nie zaakceptował. W przeciwnym wypadku z zastrzeżeniem poniższych ustępów Użytkownik nie może anulować Zamówienia lub taka możliwość może być znacząco utrudniona.
  2. Użytkownik jako Konsument ma prawo odwołać (prawo odstąpienia od umowy) Zamówienie w terminie 14 dni, począwszy od dnia realizacji Zamówienia.
  3. Powyższe prawo nie dotyczy Zamówień produktów żywnościowych oraz produktów, które ze względu na swoją specyfikę nie mogą być ponownie sprzedane lub które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia. W takim przypadku Użytkownik, aby skutecznie anulować zamówienie powinien niezwłocznie skontaktować się bezpośrednio z Partnerem Aplikacji celem ustalenia możliwości anulowania Zamówienia.
  4. Użytkownik z zastrzeżeniem powyższych ustępów, może odwołać Zamówienie za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter lub kontaktując się z Partnerem Aplikacji albo poprzez zwrot produktu w punkcie sprzedaży Partnera, w którym Użytkownik złożył Zamówienie. W takim przypadku należy przy zwrocie produktu przedstawić rachunek zakupu.
  5. Partner Aplikacji może stosować odmienne w stosunku do niniejszego Regulaminu warunki lub zapewnić dodatkowe gwarancje uzupełniające niniejsze warunki. Partner przedstawia Użytkownikowi informacje o takich odmiennych lub dodatkowych warunkach na swoim Profilu w Aplikacji E-Waiter.
  6. W przypadku anulowania zamówienia Produkty muszą zostać zwrócone najszybciej jak to możliwe po odwołaniu Zamówienia, nie później jednak niż w terminie 14 dni po dacie odwołania. Zwrócony produkt powinien być w stanie nieużywanym i możliwym do ponownej sprzedaży. Produkt powinien być odpowiednio zabezpieczony i znajdować się w opakowaniu oryginalnym lub być opakowany w inny podobny sposób.
  7. Płatność dokonana przez Użytkownika za Zamówienie zostanie zwrócona w terminie 14 dni od otrzymania powiadomienia o odwołaniu Zamówienia (odstąpieniu od umowy), z zastrzeżeniem otrzymania zwróconego produktu lub otrzymania potwierdzenia zwrotu przez Partnera. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu tej samej metody płatności jaką zastosował Użytkownik oraz na ten sam rachunek bankowy, z którego nastąpiła płatność za Zamówienie.
  8. W przypadku Zamówień z dostawą, opłata za dostawę oraz opłata serwisowa nie podlegają zwróceniu, gdyż prawo Użytkownika do odstąpienia od usługi dostawy Produktów jest ustawowo wyłączone.

§9 Płatność

  1. Mensa Magna S.A. dostarcza technologię, dzięki której Partnerzy Aplikacji oferują Użytkownikom różne formy płatności za złożone Zamówienia offline i online, które spełniają warunki PCI. Płatności dokonane za pośrednictwem Aplikacji EWaiter za pomocą kart debetowych lub kredytowych są bezpieczne i certyfikowane przez wystawcę karty. Wszelkie płatności online są dokonywane za pomocą zaszyfrowanego połączenia internetowego.
  2. Użytkownik może dokonać płatności za Zamówienie gotówką, kartą płatniczą podczas dostawy lub online, przelewem Tpay, BLIK.
  3. Ceny podane w Ofertach są cenami w złotych (PLN) i zawierają w sobie podatek od towarów i usług (VAT) naliczony zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  4. Dokument fiskalny (paragon lub faktura) potwierdzający wykonanie Zamówienia, którego wystawcą jest Partner Aplikacji, Użytkownik otrzymuje w momencie odbioru Zamówienia pod podanym adresem dostawy lub w lokalu Partnera Aplikacji lub drogą elektroniczną.
  5. W razie wybrania przez Użytkownika Płatności online (elektronicznej), Zamówienie jest skuteczne w razie uzyskania przez Partnera Aplikacji pozytywnej odpowiedzi autoryzacyjnej od Operatora Systemu Płatności.
  6. W razie otrzymania przez Partnera Aplikacji negatywnej odpowiedzi autoryzacyjnej, Zamówienie nie zostanie zrealizowane, o czym Użytkownik zostanie niezwłocznie poinformowany za pośrednictwem Aplikacji Mobilnej poprzez przesłanie odpowiedniego komunikatu na Konto Użytkownika lub w wiadomości przesłanej pocztą elektroniczną na podany przez Użytkownika adres e-mail. W takiej sytuacji Użytkownik zachowuje możliwość ponowienia Zamówienia poprzez wybór innej formy płatności.
  7. W przypadku otrzymania przez Użytkownika pozytywnej odpowiedzi autoryzacyjnej od Operatora Systemu Płatności przy jednoczesnym braku potwierdzenia Zamówienia przez Partnera Aplikacji, Użytkownik powinien o takiej sytuacji niezwłocznie poinformować Partnera Aplikacji.
  8. Płatność Elektroniczna realizowana jest zgodnie z obowiązującymi regulacjami Operatora Systemu Płatności.
  9. Cena Zakupu jest pobierana od Użytkownika przez Mensa Magna S.A. na rachunek i w imieniu Partnera Aplikacji.
  10. W związku ze standardowymi procedurami bankowymi, po złożeniu przez Użytkownika Zamówienia przy użyciu karty debetowej lub kredytowej i autoryzacji płatności, bank lub wystawca karty zablokuje pełną kwotę płatności za Zamówienie. Jeżeli Rezerwacja zostanie odrzucona przez Partnera Aplikacji lub anulowana z jakiekolwiek innego powodu zgodnie z niniejszym Regulaminem, bank lub wystawca karty nie przekaże kwoty płatności za zamówienie na rzecz Mensa Magna S.A i zamiast tego zwróci ją Użytkownikowi poprzez zwolnienie odpowiedniej kwoty i dodanie jej do dostępnego salda Użytkownika. Procedura ta może trwać do 10-ciu dni roboczych (lub dłużej, w zależności od banku lub wystawcy karty Użytkownika).
  11. Mensa Magna S.A. nie ma uprawnień do kierowania zapytań do banku lub wystawcy karty Użytkownika w sprawie konkretnych problemów z płatnościami, a zatem takie działanie leży w gestii Użytkownika.

§10 Promocje

  1. Mensa Magna S.A. może jednostronnie określać dodatkowe korzyści dla Użytkowników zarejestrowanych w Aplikacji EWaiter w postaci różnego rodzaju promocji lub programów uprawniających Użytkowników w zamian za określoną aktywność do otrzymywania zniżek na zakupy produktów i usług oferowanych przez Partnerów Aplikacji za pośrednictwem Aplikacji E-Waiter.
  2. Skorzystanie z warunków promocyjnych, wskazanych w ust.1, może być ograniczone warunkiem i/lub terminem ważności danej promocji. Po upływie terminu trwania promocji, skorzystanie z warunków promocyjnych jest niemożliwe.
  3. Szczegółowe zasady korzystania z promocji określają odrębne regulaminy promocji.

§11 Opinie

  1. Po dokonaniu Zamówienia, Użytkownik może wystawić Partnerowi Aplikacji, Opinię oceniając jakość oferowanych przez niego produktów i usług.
  2. Opinia będzie wyświetlana w Profilu Partnera Aplikacji i udostępniana do wiadomości pozostałym Użytkownikom.
  3. Opinia nie może zawierać treści wulgarnych, znieważających, nieprawdziwych, naruszających prawa osób trzecich, w tym prawa własności intelektualnej ani treści, które Użytkownik zamieszcza na zlecenie osoby trzeciej.

§12 Postępowanie w przypadku naruszeń

  1. W przypadku złożenia przez Użytkownika fałszywego Zamówienia lub niewykonania przez niego Umowy, Partner Aplikacji jest uprawniony do odmowy przyjęcia jakichkolwiek przyszłych Zamówień od takiego Użytkownika.
  2. Partner Aplikacji jest uprawniony do niezwłocznego odrzucania Zamówień składanych przez Użytkowników, jeżeli zachodzi uzasadniona wątpliwość co do ich poprawności lub autentyczności.
  3. W przypadku uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa przez Użytkownika za pośrednictwem Aplikacji EWaiter lub strony internetowej E-Waiter, zarówno Mensa Magna S.A. jak i Partner Aplikacji jest zobowiązany do powiadomienia o tym fakcie odpowiednich organów ścigania.

§13 Prywatność

Informacje i zasady przetwarzania danych osobowych przez Mensa Magna S.A. określa Polityka Prywatności E-Waiter, dostępna pod adresem www.wirtualnykelner.pl i www.e-waiter.pl. www.wirtualnykelner.pl i www.e-waiter.pl.

§14 Prawo własności intelektualnej

  1. Mensa Magna S.A. zastrzega, iż wszystkie wiadomości i materiały dostępne w Aplikacji E-Waiter oraz na stronie internetowej E-Waiter są objęte ochroną prawa autorskiego.
  2. Użytkownik, wprowadzając Treści do Aplikacji E-Waiter udziela Mensa Magna S.A. zezwolenia na wykonywanie praw zależnych do tak opublikowanych Treści oraz łączenie tych Treści z innymi utworami.
  3. Jeżeli Treści, o których mowa w ust. 2, będą stanowiły utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, Użytkownik wprowadzający w ten sposób Treści do Aplikacji E-Waiter, udziela Mensa Magna S.A. nieodpłatnej, niewyłącznej, pełnej licencji do Treści.
  4. Użytkownik wprowadzający Treści do Aplikacji E-Waiter oświadcza, że wykorzystanie Treści nie narusza praw osób trzecich, w szczególności prawa własności intelektualnej.

§15 Prawo odstąpienia od Umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną przez Mensa Magna S.A.

Użytkownik może w każdej chwili odstąpić od usług realizowanych w ramach Umowy o Świadczeniu Usług związanych z posiadaniem Konta na Aplikacji Mobilnej, poprzez usunięcie Konta w Aplikacji E-Waiter lub zaprzestanie korzystania ze strony internetowej E-Waiter.

§16 Postępowanie reklamacyjne

  1. Użytkownik może na zasadach określonych poniżej złożyć reklamację na usługi realizowane przez Mensa Magna S.A. w ramach Umowy o Świadczenie Usług na rzecz Użytkowników.
  2. Reklamacje, o której mowa w ust. 1, składać można poprzez formularz kontaktowy dostępny w Aplikacji E-Waiter lub na stronie internetowej E-Waiter, przy czym Reklamacja powinna zawierać co najmniej opis zdarzenia będącego podstawą reklamacji, imię i nazwisko oraz dane kontaktowe Użytkownika, a w miarę możliwości również numer Zamówienia.
  3. Odpowiedź na reklamację, o której mowa w ust. 1, jest udzielana na piśmie lub na adres poczty elektronicznej podany przez Użytkownika.
  4. Reklamację na usługi i oferowane przez Partnerów Aplikacji produkty należy kierować bezpośrednio do Partnerów Aplikacji odpowiedzialnych za realizację Zamówienia.
  5. Wszelkie reklamacje na produkty lub usługi świadczone przez Partnera Aplikacji, Mensa Magna S.A. będzie bezpośrednio przekazywać do właściwego Partnera Aplikacji. W takich przypadkach Mensa Magna S.A, pełni rolę pośrednika pomiędzy Użytkownikiem a Partnerem Aplikacji.
  6. Mensa Magna S.A. nie ponosi odpowiedzialności za sposób rozpatrzenia reklamacji przez Partnera Aplikacji.

§17 Zmiana Regulaminu

  1. Mensa Magna S.A. zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w każdym czasie z ważnych przyczyn.
  2. W razie zmiany Regulaminu, Mensa Magna S.A, poinformuje o tym Użytkowników oraz Partnerów Aplikacji zarejestrowanych w Aplikacji E-Waiter w drodze komunikatu wysłanego na adresy poczty elektronicznej oraz publikując stosowną informację na Koncie Użytkownika, z którą Użytkownik będzie mógł się zapoznać bezpośrednio po zalogowaniu w Aplikacji E-Waiter.
  3. Informacja o zmianie Regulaminu zostanie zamieszczona ponadto na 14 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu na stronie internetowej E-Waiter. W komunikacie zostanie wskazana data, począwszy od której będzie obowiązywać zmieniony Regulamin. Komunikat ten będzie utrzymywany przez okres 30 dni po wejściu w życie zmienionego Regulaminu.